Свеска ХОМОЉСКИ МОТИВИ

знак препознавања

знак препознавања

…ЈЕДНЕ НОЋИ, пре неколико година, т р е с л а ме је права грозница – грозница какву не памтим. Такву дрхтавицу нисам доживео ни као дечак, када сам почетком пролећа – током краткотрајних сунчаних поподнева – скакао у ледени вир реке крај које сам одрастао. Било је то о н е н о ћ и када сам открио (тражећи нешто друго), свој заборављени рукопис Свеска ХОМОЉСКИ МОТИВИ. Николаје Лабиш (1935 – 1956 ) написао је песму Биографија, која почиње стиховима: „Знам ја, мајка је рекла себи да се рађам под добром звездом…

Мој отац је о мени – о мом рођењу – рекао нешто супротно. Рекао је то наизглед лежерно, али са гласом у коме не беше пригушена сасвим извесна горчина, можда зато што ме је често затицао у библиотеци над књигама и белешкама.

Рекао је то, уочи оне ноћи, када ме је тресла грозница.

Јесам ли заиста рођен (како мој отац мисли) у неповољном часу, под злом звездом? (Не воња ли то помало на биографију? – Али, зар се од ње може побећи? Није ли она, на известан начин, уткана у опус сваког песника, као срма? )

Лабиш дефинише поезију на свој начин: „Иако се састоји из чистих заплета и грања / Или из бистрих кристала који се ломе уз искре, / Док улазиш у њу, да дрхтиш као зими у шуми, / Јер у тебе ватрено, кроз лед, циљају курјачке очи? „

Можда је поезија моја неухватљива биографија?

(1995)

===================== Видети – остало :https://arhivsazvezdjaz.wordpress.com/%D0%B0%D1%80%D1%85%D0%B8%D0%B2-%D1%81%D0%B0%D0%B7%D0%B2%D0%B5%D0%B6%D1%92%D0%B0/%D1%83%D0%B7-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%81%D0%BA%D1%83-%D1%85%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%99%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8/

Оставите одговор

