СТРАШИЛА НОВЕ СРБИЈЕ (ТРАНЗИЦИЈЕ) / Белатукадруз

 

(карактеристични одломци)

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Оквир празнине и опустошења – лето 2013 – лето 2014. Фотодокументација Заветина

1

Не хвали се, Време, да се мењам ја;

Те пирамиде, моћне, које знамо

Мени нису ново чудо које сја :

Већ старо рухо, преврнуто само…

Шекспир, СОНЕТИ (CXXXIII)

…Попео ми се на главу Кепец,

прави мали злобни дух (Епохе).

Брзо ми од тог времена расте брада

и само ми се повремено јаве виле загоркиње

Говоре о нечему

што мисле да је важно

Али ја чујем речицу шумску, што тече бистра

мрсећи влати зелене траве што расте сама

из себе брже од малог детета,

док неко долива у крчаге воду заборава

и воду омају, а ја га не видим:

видим само као се вода прелива…

Сваки је монолог глуп и монотон

и унутрашњи; чак и кад се свест разбистрава

као вода у шумском потоку после пролећног пљуска

Прекинута песма, пева саму себе

Парламент је – – –

Влада је – – –

(Нема адекватног поређења)

Само су у овом Недођину могући ти –

што би ма где другде могли бити: министри Кошмара!

 

2

МУКТАЏИЈЕ

 

livadama i sumama homolja
Хомољски салаши, усамљени и горди… Снимак Слободан Минић. – Ливадама и шумама…

Муктаџија до муктаџије!

Од дванаест до два

био је увод у сабор муктаџија.

Додељена је повеља

једном од чувених муктаџија

Од четири до осам

седница Дрштва муктаџија

узели су нам мукте

пола дана, пола живота

Мукте вино

мукте сок

мукте коњак

мукте сликање

мукте ручак

мукте вечера

мукте ухљебље

мукте путовање у свет

мукте одевање

мукте кућа

мукте брашно

мукте со

Ни богатији вилајет

не би могао

да навасује

оволико муктаџија!

 

(Среда,28. мај 1997.)

= извор: из необјављених целина и рукописа српских песника

Постави коментар